AYLAR
|
ETKİNLİK
|
GÖREV ALAN KİŞİLER
|
ETKİNLİK KİMLERE YÖNELİK
|
EKİM
|
- Eko Okul programının yeni katılan öğretmen ve öğrencilere tanıtılması
- Okul web sayfası aracılığıyla velilerin ve kamuoyunun eko okul hakkında bilgilendirilmesi.
- Okul Aile Birliği üyelerinin program ile ilgili bilgilendirilmesi.
- Veli haber bülteni ile tüm velilerin programdan haberdar edilmesi.
- Eko – okul komitesinin oluşturulması.
- Eko – Tim oluşturulması
- Müfredat çalışmasının yapılması
- Çevresel incelemenin yapılması. Yapılacak veli toplantılarında eko okul projesinin gündeme alınması ve velilerle paylaşılması
- 2022-2023 eylem planının hazırlanarak Eko-okul ulusal koordinatörüne gönderilmesi
- Eko – okul eylem planının okulda görülebilecek uygun yerlere asılması
- Suda, karada ve havada yaşayan hayvanlar konulu aile katılım çalışmalarıyla afiş hazırlanması ve çocukların hazırladıkları afişlerin sunumunu yapmaları
- Eko panonun hazırlanması(İklim Değişikliği-Küresel Isınma )
- 16 Ekim Dünya Beslenme Günü Etkinlikleri kapsamında suyun ve biyolojik çeşitliğin önemi konulu slayt izletilmesini içeren etkinlik yapılması
- Sınıflara atık kâğıt kutularının yerleştirilmesi.
- Eko-Tim öğrencileriyle birlikte okul içindeki muslukların kontrol edilerek, bozuk musluk tespiti yapılması ve varsa okul idaresine bildirilmesi.
- Hayvanları koruma haftası kapsamında İklim Değişikliği ve küresel ısınma nedeniyle nesli tükenen ve tükenmekte olan hayvanlarla ilgili drama çalışması
|
*Eko- Okullar Koordinatör Öğretmeni
*Eko – Okul Timi
*Eko – Okul Komitesi
*Okul İdaresi
|
*Okul Personeli
*Veliler
*Anaokulu Çocukları
*Çevre halkı
|
KASIM
|
- Doğa sevgisi, güzel bir çevre, suyun önemi ve su tasarrufuna konularıyla ilgili etkinliklerin eko okul panosunda sergilenmesi
- Küresel Isınmadan dolayı nesli tükenmekte olan bir hayvanla ilgili drama çalışması yapılması
- Atık kağıt toplama kampanyasının başlatılması ve takip edilmesi
- Kağıdın öyküsünün işlenmesi. Atık gazete kağıtlarında hamur yapılıp hayvan ve çiçekler yapılıp kurutulup boyanması ve okul içinde sergilenmesi konulu drama çalışması yapılması
- Okulumuzda ihtiyaç dahilinde plastik poşet yerine bez torba kullanımına geçilmesi, bu konuda ailelere rehberlik edilmesi,
- Erozyonla Mücadele Haftasının kutlanması. Rüzgar erozyonu ve önemine ilişkin deney etkinliğinin yapılması
- "10 Kasım Atatürk Haftası" nedeniyle velilerden istenilen gazete ve dergi kağıtlarıyla özgün kolaj çalışması yapılarak sergilenmesi.
- Eko- Tim öğrencilerine aileleriyle birlikte dünyada İklim Değişikliği-Küresel Isınmadan nesli tükenen hayvanların araştırılarak resimlerinin çevirim içi ortamlardan okula gönderilerek kolaj çalışması ile panoda sergilenmesi
- Doğayı Koru Serisinden ''Yeşili Sev'' adlı hikaye ile "p4c" (Philosophy for Children)çalışması yapılması
- Bez çanta temin edilerek (eve gönderilen kirli kıyafetler, patik vb.)plastik poşet kullanımının önlenmesi konusunda farkındalık çalışması yapılması
|
*Eko- Okullar Koordinatör Öğretmeni
*Eko – Okul Timi
*Eko – Okul Komitesi
* Okul İdaresi
*Veliler
|
*Veliler
*Anaokulu Öğrencileri
*Çevre halkı
|
ARALIK
|
- Çevre kirliliğine neden olan ve canlılara zarar veren etmenlerin belirlenmesi ve dokümanların Eko-Okul Panosunda sergilenmesi ayrıca web sitesinde yayınlanarak çevrim içi ortamlardan velilere duyurulması
- Çocuklara Doğal kaynaklardan musluğa gelene kadar suyun hikâyesi konulu drama çalışması
- Sınıflarda canlıların yaşam alanlarıyla ilgili hikaye anlatılıp canlandırılmasının yapılması
- Öğrenciler İklim Değişikliği –Küresel Isınma nedeniyle nesli tükenmekte olan kutup ayısı hakkında bilgi edinilmesi ve bu bağlamda resim etkinliği yapılması
- "Suyun canlılar için önemi nedir? Su olmazsa ne olur?" Sorularına çeşitli etkinliklerle sohbet yolu ile çocukların dikkatinin çekilmesi
- Arıların doğadaki yaşamsal açıdan önemiyle ilgili sunumun çocuklara izlettirilmesi ve arı rondunun sınıflarda yapılması
- 'Ağaçkakan' adlı şarkının orf yöntemiyle öğretilmesi
- Tutum Yatırım ve Türk Malları Haftasının kutlanması
|
Eko- Okullar Koordinatör Öğretmeni
*Eko – Okul Timi
*Eko – Okul Komitesi
|
*Okul Personeli
*Veliler
*Anaokulu Öğrencileri
|
OCAK
|
- Doğa ve doğa kirliliği hakkında tüm sınıflarca afiş çalışması yapılması ve okul web sitesinde yayınlanması
- Kış mevsiminde doğada yiyecek bulamayan kuşlar için ilimizde tübitak çalışması yapan öğretmenimizi okulumuza davet ederek geliştirdiği kuş yemleri ve çalışmasını öğrencilerimize ve öğretmenlerimize uygulamalı tanıtması etkinliğini yapmak.
- Okulumuzda ve yakın çevremizde bulunan çöp toplama alanlarının ve çöp manzaralarının fotoğraflanıp eko okul panosunda ve okul web sitesinde sergilenmesi.
- Okulumuzda bulunan atık yağ bidonunda atık yağların toplanması, konunun velilere çevrim içi ortamlar aracılığı ile duyurulması
- Atık pil toplama kampanyasının başlatılması.
- Artık materyallerle hayvan maske ve figürlerinin yapılması
- Sınıflarda hayat döngüsü başlığı altında tırtıldan kelebeğe dönüşüm konulu proje hazırlanılıp, drama çalışmasının yapılması
- Atık kâğıt atık yağ, pil ve kağıt toplama kampanyalarının öneminin etkinliklerde ve kulüp çalışmalarında işlenmesi için kamu spotlarından yararlanılması
- Enerji Tasarrufu Haftasının kutlanması
- Doğayı Koru Serisinden "Enerji Tasarrufu" konulu hikâyeden yola çıkarak drama çalışması yapılması (tüm sınıflar)
- 1. Dönem raporunun Eko Okullar Ulusal Koordinatörlüğüne gönderilmesi
- Küresel ısınmayla ilgili her sınıfta eğitici video izletilmesi ve videodan yola çıkarak drama çalışması yapılması
- Ayın en temiz ve en çok atık toplayan sınıfının belirlenmesi
|
Eko- Okullar Koordinatör Öğretmeni
*Eko – Okul Timi
*Eko – Okul Komitesi
* Okul İdaresi
|
*Okul Personeli
*Veliler
*Anaokulu Çocukları
*Çevre halkı
|
ŞUBAT
|
- Su kaynaklarına zarar verilmesi ve su kirliliği ile ilgili etkinliklerin toplanıp panoda sergilenmesi web sitesinde yayınlanması
- Klasik enstürmental bir müzik seçilerek "iklim değişikliği" konu başlığında pandomim içeren rond çalışması yapılması (tüm sınıflar)
- Trabzon'a özgü bitkiler ve kültürel özellikler hakkında bilgi edinilmesi
- Ayın en temiz ve en çok atık toplayan sınıfının belirlenmesi
- Küresel ısınmayla ilgili resim tamamlama çalışması yapılması
- Kirli ve temiz suyun mikroskopla incelenmesi konulu Fen Etkinliği
- Atık malzemelerden müzik aleti tasarımının yapılması ve ritim çalışmaları yapılması
|
*Ek- Okullar Koordinatör Öğretmeni
*Eko – Okul Timi
*Eko – Okul Komitesi
|
*Okul Personeli
*Veliler
*Anaokulu Öğrencileri
|
MART
|
- Aile katılımı kapsamında kuş yemliği yapılması konulu çalışma yürütülmesi ve sonuçları ve çıkan ürünlerin nasıl değerlendirildiği hakkında ponoda ve okul web sitesinde sergilenmesi
- Sağlık yürüyüşü kapsamında okul bahçesinde spor yapılması
- Doğa kirliliği hakkında Drama etkinlikleri planlanması ve uygulanması
- Çocuklarla onlarla da seçilerek karar verilecek bir bitkinin nasıl oluştuğunun görseller eşliğinde anlatılması sonrasında ekimi ya da dikiminin yapılması
- 22 Mart Dünya Su Gününün kutlanması
- Orman Haftasının kutlanması
- Doğayı Koru Serisinden "Küresel Isınma'' konulu hikâyeden yola çıkarak drama çalışması yapılması (tüm sınıflar)
- da okunması
- Ayın en temiz ve en çok atık toplayan sınıfının belirlenmesi
|
* Eko – Okul Timi
*Eko- Okullar
Koordinatör Öğretmeni
*Eko – Okul Timi
*Eko – Okul Komitesi
* Okul İdaresi
|
*Okul Personeli
*Veliler
*Anaokulu Öğrencileri
|
NİSAN
|
- İklim değişikliği -Küresel ısınmayı en çok yaşayan ülkelerin hayatlarını anlatan eğitici belgesel izletilmesi
- Çevre kirliliğinin doğaya verdiği zararlar ile ilgili videoların izletilmesi
- Canlıların doğal yaşam alanlarıyla ilgili görsellerle anlatım yapılması.
- Atık malzemelerden veli-çocuk işbirliğinde takı tasarımı yapılarak sergilenmesi.
- Ayın en temiz ve en çok atık toplayan sınıfının belirlenmesi
- Atık&Geri dönüşüm malzemelerinden 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk bayramı kapsamında veli işbirliği içerisinde belirlenen ülkeleri temsil eden kostümlerin hazırlanması ve "Dünya Çocukları Defilesi" yapılması.
- Plastik kapaklarla çeşitli sanat etkinliklerinin yapılması
|
*Eko- Okullar Koordinatör Öğretmeni
*Eko – Okul Timi
*Eko – Okul Komitesi
* Okul İdaresi
Eko – Okul Timi
|
*Okul Personeli
*Veliler
*Anaokulu Öğrencileri
|
MAYIS
|
- "Erozyon nedir?" konulu drama etkinliği(tüm sınıflar)
- Yağmurun oluşumu deneyinin tüm sınıflarca yapılması.
- Gazete, dergi, kitaplardan iklim değişikliği-küresel ısınmayla ilgili resimlerin bulunması ve bunlardan kolaj resim yapılması.
- Yapraklardan hayvanlarla ilgili sanat etkinliklerinin yapılması
- Velilerle birlikte eskimiş çoraplardan oyuncak tasarım etkinliği
- Suyun kaldırma kuvveti deneyinin yapılması
- Bahar, su, çevre ve doğa içerikli orf çalışması
- Çevre temizliğine ve doğaya duyarlılığı artırmak için piknik düzenlenmesi
- Ayın en temiz, en çevreci ve en çok atık toplayan sınıfının ve öğrencisinin belirlenmesi
|
*Eko- Okullar Koordinatör Öğretmeni
*Eko – Okul Timi
*Eko – Okul Komitesi
* Okul İdaresi
*Veliler
|
*Okul Personeli
*Veliler
*Anaokulu Öğrencileri
|
HAZİRAN
|
- Dünya Çevre Gününün kutlanması
II. Dönem raporunun Eko Okullar Ulusal Koordinatörlüğüne gönderilmesi
|
*Eko – Okul Timi
|
|