ÇUKURÇAYIR ANAOKULU EKO OKULLAR EYLEM PLANI 2022-2023

26.01.2023 143

T.C.

   ORTAHİSAR KAYMAKAMLIĞI

  ÇUKURÇAYIR ANAOKULU

2022-2023 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ-KÜRESEL ISINMA KONULU EYLEM PLANI

AYLAR

ETKİNLİK

GÖREV ALAN KİŞİLER

ETKİNLİK KİMLERE YÖNELİK

EKİM

  • Eko Okul programının yeni katılan öğretmen ve öğrencilere tanıtılması
  • Okul web sayfası aracılığıyla velilerin ve kamuoyunun eko okul hakkında bilgilendirilmesi.
  • Okul Aile Birliği üyelerinin program ile ilgili bilgilendirilmesi.
  • Veli haber bülteni ile tüm velilerin programdan haberdar edilmesi.
  • Eko – okul komitesinin oluşturulması.
  • Eko – Tim oluşturulması
  • Müfredat çalışmasının yapılması
  • Çevresel incelemenin yapılması. Yapılacak veli toplantılarında eko okul projesinin gündeme alınması ve velilerle paylaşılması
  • 2022-2023 eylem planının hazırlanarak Eko-okul ulusal koordinatörüne gönderilmesi
  • Eko – okul eylem planının okulda görülebilecek uygun yerlere asılması
  • Suda, karada ve havada yaşayan hayvanlar konulu aile katılım çalışmalarıyla afiş hazırlanması ve çocukların hazırladıkları afişlerin sunumunu yapmaları 
  • Eko  panonun hazırlanması(İklim Değişikliği-Küresel Isınma )
    • 16 Ekim Dünya Beslenme Günü Etkinlikleri kapsamında suyun ve biyolojik çeşitliğin önemi konulu slayt izletilmesini içeren etkinlik yapılması
    • Sınıflara atık kâğıt kutularının yerleştirilmesi.
    • Eko-Tim öğrencileriyle birlikte okul içindeki muslukların kontrol edilerek, bozuk musluk tespiti yapılması ve varsa okul idaresine bildirilmesi.
    • Hayvanları koruma haftası kapsamında İklim Değişikliği ve küresel ısınma nedeniyle nesli tükenen ve tükenmekte olan hayvanlarla ilgili drama çalışması

 

*Eko- Okullar Koordinatör Öğretmeni

 

*Eko – Okul Timi

 

*Eko – Okul Komitesi

 

*Okul İdaresi

 

*Okul Personeli

 

*Veliler

 

*Anaokulu Çocukları

 

*Çevre halkı

KASIM

 

  • Doğa sevgisi, güzel bir çevre, suyun önemi ve su tasarrufuna konularıyla ilgili etkinliklerin eko okul panosunda sergilenmesi
  • Küresel Isınmadan dolayı nesli tükenmekte olan bir hayvanla ilgili drama çalışması yapılması
  • Atık kağıt toplama kampanyasının başlatılması ve takip edilmesi
  • Kağıdın öyküsünün işlenmesi. Atık gazete kağıtlarında hamur yapılıp hayvan ve çiçekler yapılıp kurutulup boyanması ve okul içinde sergilenmesi konulu drama çalışması yapılması
  • Okulumuzda ihtiyaç dahilinde plastik poşet yerine bez torba kullanımına geçilmesi, bu konuda ailelere rehberlik edilmesi,
  • Erozyonla Mücadele Haftasının kutlanması. Rüzgar erozyonu  ve önemine ilişkin deney etkinliğinin yapılması
  • "10 Kasım Atatürk Haftası" nedeniyle velilerden istenilen gazete ve dergi kağıtlarıyla özgün kolaj çalışması yapılarak sergilenmesi.
  •  Eko- Tim öğrencilerine aileleriyle birlikte dünyada İklim Değişikliği-Küresel Isınmadan nesli tükenen hayvanların araştırılarak resimlerinin çevirim içi ortamlardan okula gönderilerek kolaj çalışması ile panoda sergilenmesi
  • Doğayı Koru Serisinden ''Yeşili Sev'' adlı hikaye ile "p4c" (Philosophy for Children)çalışması yapılması
  • Bez çanta temin edilerek (eve gönderilen kirli kıyafetler, patik vb.)plastik poşet kullanımının önlenmesi konusunda farkındalık çalışması yapılması

*Eko- Okullar Koordinatör Öğretmeni

 

*Eko – Okul Timi

 

*Eko – Okul Komitesi

 

* Okul İdaresi

 

*Veliler

*Veliler

 

*Anaokulu Öğrencileri

 

*Çevre halkı

 

ARALIK

  • Çevre kirliliğine neden olan ve canlılara zarar veren etmenlerin belirlenmesi ve dokümanların Eko-Okul Panosunda sergilenmesi ayrıca web sitesinde yayınlanarak çevrim içi ortamlardan velilere duyurulması
  • Çocuklara Doğal kaynaklardan musluğa gelene kadar suyun hikâyesi konulu drama çalışması
  • Sınıflarda canlıların yaşam alanlarıyla ilgili hikaye anlatılıp canlandırılmasının yapılması
  • Öğrenciler İklim Değişikliği –Küresel Isınma nedeniyle nesli tükenmekte olan kutup ayısı hakkında bilgi edinilmesi ve bu bağlamda resim etkinliği yapılması
  • "Suyun canlılar için önemi nedir? Su olmazsa ne olur?" Sorularına çeşitli etkinliklerle sohbet yolu ile çocukların dikkatinin çekilmesi
  • Arıların doğadaki yaşamsal açıdan önemiyle ilgili sunumun çocuklara izlettirilmesi ve arı rondunun sınıflarda yapılması
  • 'Ağaçkakan' adlı şarkının  orf yöntemiyle öğretilmesi
  • Tutum Yatırım ve Türk Malları Haftasının kutlanması

Eko- Okullar Koordinatör Öğretmeni

 

*Eko – Okul Timi

 

*Eko – Okul Komitesi

 

 

 

 

*Okul Personeli

 

*Veliler

 

*Anaokulu Öğrencileri

OCAK

  • Doğa ve doğa kirliliği hakkında tüm sınıflarca afiş çalışması yapılması ve okul web sitesinde yayınlanması
  • Kış mevsiminde doğada yiyecek bulamayan kuşlar için ilimizde tübitak çalışması yapan öğretmenimizi okulumuza davet ederek geliştirdiği kuş yemleri ve çalışmasını öğrencilerimize ve öğretmenlerimize uygulamalı tanıtması etkinliğini yapmak.
  • Okulumuzda ve yakın çevremizde bulunan çöp toplama alanlarının ve çöp manzaralarının fotoğraflanıp eko okul panosunda ve okul web sitesinde sergilenmesi.
  • Okulumuzda bulunan atık yağ bidonunda atık yağların toplanması, konunun velilere çevrim içi ortamlar aracılığı ile duyurulması
  • Atık pil toplama kampanyasının başlatılması.
    • Artık materyallerle hayvan maske ve figürlerinin yapılması
    • Sınıflarda hayat döngüsü başlığı altında tırtıldan kelebeğe dönüşüm konulu proje hazırlanılıp, drama çalışmasının yapılması
    • Atık kâğıt atık yağ, pil ve kağıt toplama kampanyalarının öneminin etkinliklerde ve kulüp çalışmalarında işlenmesi için kamu spotlarından yararlanılması
    • Enerji Tasarrufu Haftasının kutlanması
    • Doğayı Koru Serisinden "Enerji Tasarrufu" konulu  hikâyeden yola çıkarak drama çalışması yapılması (tüm sınıflar)
    • 1. Dönem raporunun Eko Okullar Ulusal Koordinatörlüğüne gönderilmesi
  • Küresel ısınmayla ilgili her sınıfta eğitici video izletilmesi ve videodan yola çıkarak drama çalışması yapılması
  • Ayın en temiz ve en çok atık toplayan sınıfının belirlenmesi

 

Eko- Okullar Koordinatör Öğretmeni

 

*Eko – Okul Timi

 

*Eko – Okul Komitesi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Okul İdaresi

 

 

*Okul Personeli

 

*Veliler

 

*Anaokulu Çocukları

 

*Çevre halkı

ŞUBAT

  • Su kaynaklarına zarar verilmesi ve su kirliliği ile ilgili etkinliklerin toplanıp panoda sergilenmesi web sitesinde yayınlanması
    • Klasik enstürmental bir müzik seçilerek "iklim değişikliği" konu başlığında pandomim içeren rond çalışması yapılması (tüm sınıflar)
    • Trabzon'a özgü bitkiler ve kültürel özellikler hakkında bilgi edinilmesi
  • Ayın en temiz ve en çok atık toplayan sınıfının belirlenmesi
  • Küresel ısınmayla ilgili resim tamamlama çalışması yapılması
  • Kirli ve temiz suyun mikroskopla incelenmesi konulu Fen Etkinliği
  • Atık malzemelerden müzik aleti tasarımının yapılması ve ritim çalışmaları yapılması

*Ek- Okullar Koordinatör Öğretmeni

 

*Eko – Okul Timi

 

 

*Eko – Okul Komitesi

 

 

 

 

*Okul Personeli

 

*Veliler

 

*Anaokulu Öğrencileri

MART

  • Aile katılımı kapsamında kuş yemliği yapılması konulu çalışma  yürütülmesi ve sonuçları ve çıkan ürünlerin nasıl değerlendirildiği hakkında ponoda ve okul web sitesinde sergilenmesi
  • Sağlık yürüyüşü kapsamında okul bahçesinde spor yapılması
  • Doğa kirliliği hakkında Drama etkinlikleri planlanması ve uygulanması
  • Çocuklarla onlarla da seçilerek karar verilecek bir bitkinin nasıl oluştuğunun görseller eşliğinde anlatılması sonrasında ekimi ya da dikiminin yapılması
  • 22 Mart Dünya Su Gününün kutlanması
  • Orman Haftasının kutlanması
    • Doğayı Koru Serisinden "Küresel Isınma'' konulu hikâyeden yola çıkarak drama çalışması yapılması (tüm sınıflar)
    • da okunması
    • Ayın en temiz ve en çok atık toplayan sınıfının belirlenmesi

* Eko – Okul Timi

*Eko- Okullar

Koordinatör Öğretmeni

 

*Eko – Okul Timi

 

*Eko – Okul Komitesi

 

* Okul İdaresi

 

 

 

*Okul Personeli

 

*Veliler

 

*Anaokulu Öğrencileri

NİSAN

  • İklim değişikliği -Küresel ısınmayı en çok yaşayan ülkelerin hayatlarını anlatan eğitici belgesel izletilmesi
  • Çevre kirliliğinin doğaya verdiği zararlar ile ilgili videoların izletilmesi
  • Canlıların doğal yaşam alanlarıyla ilgili görsellerle anlatım yapılması.
  • Atık malzemelerden veli-çocuk işbirliğinde takı tasarımı yapılarak sergilenmesi.
  • Ayın en temiz ve en çok atık toplayan sınıfının belirlenmesi
  • Atık&Geri dönüşüm  malzemelerinden 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk bayramı kapsamında veli işbirliği içerisinde belirlenen ülkeleri temsil eden kostümlerin hazırlanması ve "Dünya Çocukları Defilesi" yapılması.
  • Plastik kapaklarla çeşitli sanat etkinliklerinin yapılması

 

*Eko- Okullar Koordinatör Öğretmeni

 

*Eko – Okul Timi

 

*Eko – Okul Komitesi

 

 

* Okul İdaresi

Eko – Okul Timi

 

 

*Okul Personeli

 

*Veliler

 

*Anaokulu Öğrencileri

MAYIS

  • "Erozyon nedir?" konulu drama etkinliği(tüm sınıflar)
  • Yağmurun oluşumu deneyinin tüm sınıflarca yapılması.
  • Gazete, dergi, kitaplardan iklim değişikliği-küresel ısınmayla ilgili resimlerin bulunması ve bunlardan kolaj resim yapılması.
  • Yapraklardan hayvanlarla ilgili sanat etkinliklerinin yapılması
  • Velilerle birlikte eskimiş çoraplardan oyuncak tasarım etkinliği
  • Suyun kaldırma kuvveti deneyinin yapılması
  • Bahar, su, çevre ve doğa içerikli orf çalışması
  • Çevre temizliğine ve doğaya duyarlılığı artırmak için piknik düzenlenmesi
  • Ayın en temiz, en çevreci ve en çok atık toplayan sınıfının ve öğrencisinin belirlenmesi

*Eko- Okullar Koordinatör Öğretmeni

 

*Eko – Okul Timi

 

*Eko – Okul Komitesi

 

* Okul İdaresi

 

*Veliler

 

*Okul Personeli

 

*Veliler

 

*Anaokulu Öğrencileri

HAZİRAN

  • Dünya Çevre Gününün kutlanması

II. Dönem raporunun Eko Okullar Ulusal Koordinatörlüğüne gönderilmesi

*Eko – Okul Timi