TARİHÇE VE MEVCUT DURUM

08.04.2024 28

 

Çukuçayır Anaokulu, 21 Temmuz 2008 tarihinde kurulan Trabzon İl MEM’in açmış Çukurçayır Mahallesi’nde açılmış ikinci eğitim, ilk anaokulu kuruluşudur. 24 Eylül 2009 tarihinde eğitime başlayan okulumuz, 6 derslik-9 şube, öğrenme merkezleri, oyun salonu, müzik salonu ve doğayla iç içe açık hava bahçesi ile 2011-2012 yılında yeni binasında yaklaşık 200 öğrenci kapasitesiyle eğitim vermeye başlamıştır. Okul öncesi eğitim standartlarında iki katlı binası ve fiziki şartları, alanında uzman yönetim ve eğitim kadrosu, ayrıca sahip olduğu eğitim ve kalitede onaylanmış belgeleriyle, erken çocukluk eğitiminde Trabzon’ un açıldığı günden beri örnek okuludur. Bu bağlamda temel değerlerimiz: “Sevgi, saygı, eşitlik, mutluluk, güvenilirlik, sürekli gelişim inancı, yüksek sorumluluk bilinci” olurken, misyonumuz: “Yarının ümitleri olan yavrularımızı, sevgi dolu bir ortamda beden, zihin, duygu gelişimlerini en iyi şekilde tamamlamalarını sağlayarak elindeki imkanlar ile yeni bir şeyler üretebilen, paylaşımcı, kendini ifade edebilen, milli ve manevi değerlere bağlı, çevresine ve doğaya saygılı, hal ve sorumluluklarını bilen, özgüvenli ve Atatürk ilkelerine bağlı bireyler olarak yetiştirerek ilköğretim e hazırlamaktır”. Bu doğrultuda vizyonumuz ise :” Çocukların bireysel farklılıklarını dikkate alarak, sanatsal ve kültürel etkinliklere önem veren, bölgesinde tercih edilen ve ülkesinde adından söz ettiren bir kurum olmaktır”. Bütün bunların ışığında okulumuz kurulduğu günden bu yana “iyi insan” yetiştirme temelinde çalışmalar yaparken birçok başarıya da tanık olmuştur. Bunlardan bazıları şöyledir: 2017 yılında T.C. Sağlık Bakanlığı Beyaz Bayrak (Temiz Okul & Sağlıklı Okul), 2021 yılında MEB Okulum Temiz Belgesi; 2019 yılı T.C. Sağlık Bakanlığı & MEB Beslenme Dostu Okul Sertifikası; 2016 yılı Uluslararası Eko-Okullar Yeşil Bayrak Ödülü ve yine 2023 yılı Uluslararası Eko-Okullar Yeşil Bayrak Ödül yeniden; 2019 yılı MEB Eğitimin Yıldızları Yılın Anaokulu ödüllerini; 2017-2018 yılı Erasmus hareketliliği projesi hak edişi ve yine 2023-2024 yılı Erasmus Akreditasyon projesi katılımcısı, 2021-2024 yılları arası e-twining projelerine 9 katılım ve 4 Avrupa kalite etiketi. Bütün bunların yanı sıra eğitim programımızı öncelikle çocuklarımızın mutluluğu ve sevgi dolu bir eğitim ortamında yetişmeleri için oluşturuyoruz. Bunu yaparken de onların tüm gelişim alanlarını (sosyo-duygusal, bilişsel, psikomotor gelişim ve özbakım becerileri) destekleyen MEB’in öngördüğü eğitim modellerinden yararlanıyoruz. Bu anlamda eğitim programımız MEB’in belirlediği amaç ve kazanımları kapsayan ancak gelişen eğitim dünyasını da takip eden eklektik bir yaklaşımla hazırlanmıştır. Eklektik bir yaklaşıma sahip olmak çocuklarımıza basmakalıp şeyleri direk olarak vermekten ziyade bir çok yaklaşımı birleştirip kendi kültürümüz ve müfredatımıza entegre ederek vermemiz için önemli bir yaklaşım. Bu sayede çok yönlü düşünebilen, soran, sorgulayan, ahlak sahibi, insani değerlerini bilen, gelenek kültürüne sahip çıkan, yeni durumlara çabuk uyum sağlayabilen, farkındalığı yüksek çocuklar yetiştirebileceğimizi düşünüyoruz. Tüm bunların ışığında okulumuzda yürütülen “kodlamanın gücü adına” projemiz güzel bir başarıya imza atarak Ortahisar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü‘müz tarafından ilçemizdeki okulların yararına bir üst projeye taşınmıştır.

 Çukurçayır Anaokulu Müdürlüğü